Explore Alaska with Gustav

Den här bloggen kommer att följa mig och mina galna äventyr under tiden som jag är på utlandsstudier i Alaska, Fairbanks.

Stressad dag på bibliotektet i Valdez, ESTA-ansökan

Kategori: Allmänt

Idag har vi besök biblioteket i Valdez för att fylla i en ESTA-ansökan. Jag behöver det för att kunna passera in i USA igen efter min vistelse i Kanada. Jag är dock lite osäker om det fungerar eller inte. Det verkar som att ESTA bara gäller om man åker flyg eller båt in i landet men vi får hoppas på det bästa. Jag ringde svenska ambassaden i Washington för att se om de kunde besvara mina frågor men de var helt hjälplösa, blev hänsvisad till Amerikanska ambassaden i Stockholm. Hur som helst så är ESTA ansökan nu godkänd och utskriven. Om det skulle gå åt skogen så får vi sälja bilen i Kanada och flyga därfifrån men förhoppningsvis ska det går bra.
 
Den ständigt glada Torhild är sur idag eftersom hon måste vara inomhus och göra en ESTA-ansökan. Detta är henes suraste min hon kan åstakomma.
 
 
Nu ska vi lämna vackra Valdez och klättra i Thompson pass och sen vidare till Tok.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-05-21 | 21:40:54

    Lycka till med ansökan och klättra försiktigt!

Kommentera inlägget här: