Explore Alaska with Gustav

Den här bloggen kommer att följa mig och mina galna äventyr under tiden som jag är på utlandsstudier i Alaska, Fairbanks.

Första juni snögubbe!

Kategori: Allmänt

Vi är fortfarande i Anchorgae och väntar ut vädret. Det var varit blåsigt och regnigt nu i några dagar. I dag bestämde vi oss för att trots blåsten och bege oss ut på en bergtopp, Flattop Mountain som inte ligger långt från stan.
 
Nyspö hade lagt sig under natten. Anchorage är i bakgrunden.
 
Nu är vi bara fyra kvar av sju skandinaver kvar i Alaska.
 
 
Vi gjorde en första-juni snögubbe! ;)
 
Blommorna gömde sig under snön
 
Kristin och Anders blickar ut över Anchorage
 
När vi kom hem så gick vi igenom våra myntsamlingar. Jag samlar mynt från varje delstat. Varje delstat har ett eget motiv på $25 mynten så jag försöker få en komplett samling. 
 
 
Kommentera inlägget här: