Explore Alaska with Gustav

Den här bloggen kommer att följa mig och mina galna äventyr under tiden som jag är på utlandsstudier i Alaska, Fairbanks.

Burbot fishing - Julafton

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på en fiskekurs på Tanana River för fiske efter Burbot (Lake). Vi började med en genomgång om fiskereglerna i Alaska och därefter så fick alla två angeldon var. Här är våra två instruktörer från Alaska Department of Fish and Game. 
 
Vi monterade våra angeldon och i morgon ska vi vittja dem. Instruktörerna säger att det känns som julafton varje gång när man har satt ut sina angeldon. Om ni vill lära er mer om Burbot fishing så kan ni kolla in den här länken som är från Alaska. http://youtu.be/e8Hfst-ir6Q 
 
Självklart var "party-glasen" på eftersom vi hade så flott väder med solsken! 
 
Gustaf Svenssons fiskeredskap. Märkt med både adress och telefonummer
 
Vi använde sill/strömming som bete.
 
Vi använde stora tyngder. 20 ounces = 567 gram
 
 
Angendonet är monterat. 
 
Dags att täcka över redskapet med snö så inte hålet fryser igen. Fångstplatsen fick en vacker röd flagga.
 
Dags att bege sig hemåt. I morgon ska vi vittja fångsten. Förhoppningsvis så blir det fisk till middag framöver. I morgon återkommer jag med fångsten.
 
Innan vi åkte så var jag tvungen att fota en typisk "Alaska-hundslädebil". Alaska är precis som på teve.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: