Explore Alaska with Gustav

Den här bloggen kommer att följa mig och mina galna äventyr under tiden som jag är på utlandsstudier i Alaska, Fairbanks.

Vår roadtrip har börjat!

Kategori: Allmänt

Äntligen var det dags för roadtrip. Vi vill utforska Alaska från dess yttesta spets så vi drog norrut, Dalton Highway (Ice-roadtruckers vägen). En asfalt/grusväg där det är  25 mil mellan tankställerna.

 Tyvärr så har jag dålig internetuppkoppling för jag har lämnat lägenheten för gott och bor i tält. Just nu så sitter jag på Starbucks i Anchorage och ska vidare till Homer där de norska tjejerna väntar. När jag har fått bättre internetuppkoppling så kommer fler bilder. Ps. Jag har sett svart björn, 35 meter ifrån ds.

Vägen första bensinstation i Coldfoot, efter 25 mil.

 
Första tältnatten i Yukon
 
I Yukon träffade vi även på den här filuren som tog oss med på en båttur bland isflaken. Efter 10 minuters åktur tog han upp en flaska vodka och försökte bjuda oss på men vi tackade nej. Sen tog han själv en slurk och körde vidare. Vi var ganska glada när vi kom i land igen.
 
Brooks Range 
 
Från Dalton Highway, spanar på älg.
 
Brooks Range levererar, bergkedjan i norra Alaska
 
Svartbjörnen, i mitten på bilden.
 
Lunch utmed vägen
 
Ett tufft liv att vara gran i norra Alaska. Svårt att få ut några virkevolymer här.
 
Dags för lunch på bensinköket.
 
Efter denna långa vägen så fick sig bilen tillslut en tvätt
 
Både föraren och bilen uppskattar att bli handtorkad efter tvätten.
 
Nu blickar vi framåt.
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-05-16 | 16:57:54

    Lev livet och njut ! Det måste vara en fantastisk upplevelse för Er! Härliga bilder!

  • Moster säger:
    2014-05-16 | 17:21:22

    Underbart Gustav! Vilka härliga bilder! Kram från moster

Kommentera inlägget här: