Explore Alaska with Gustav

Den här bloggen kommer att följa mig och mina galna äventyr under tiden som jag är på utlandsstudier i Alaska, Fairbanks.

En vecka i Anchorage

Kategori: Allmänt

Efter tre veckors roadtrip i Alaska så har nu resan gått tillbaka till resan utgångspunkt. Anledningen att resan gick tillbaka till Anchoage är att jag har ordnat ett intressant samarbetsavtal med ett jaktföretag som gör att jag måste stanna kvar här en vecka till eller två. Om planen går i lås så kommer jag att uppdatera er här senare. Vi har nu rullat lite över 3500 mils dvs. omkring 550 mil och vi har fortfarande många mil kvar innan vår resa är slut. Igår fick jag äntligen tag på en ny startmotor så nu slipper jag att backstarta bilen. ;) 
 
 
I Anchorage har vi hyrt en lägenhet under en vecka, $500 för en hel vecka för fyra personer så det var överkomligt. Första natten tog vi in på ett snuskigt hostel. Väl inne på hostellet insåg jag hur fint det är i tält. Den enda fördelen med hostellet var att de hade dusch, annars var det ett väldigt snuskiskt ställe. 
 
Ikväll har jag avnjutit ett bad och en Corona i vår funkislägenhet.
 
 
Kommentera inlägget här: