Explore Alaska with Gustav

Den här bloggen kommer att följa mig och mina galna äventyr under tiden som jag är på utlandsstudier i Alaska, Fairbanks.

Tandemcykel, hemfärd och bilförsäljning

Kategori: Allmänt

Fullt fart råder i Alaska och det händer nya saker hela tiden. I veckan besteg vi ytterliggare en bergstopp så vi var på tre olika toppar under tre dagar. Den sista toppen var slitsam för mig att bestiga. Jag är inte van att bestiga toppar, i Småland har vi inga berg och än jobbigare är det att att bestiga en bergstopp med ett par sneakers på fötterna när toppen mätte 1000 höjdmeter. 
 
Utsikten var vacker men hann knappt att avnjuta eftersom att vi fick stressa därifrån för att hinna att visa tjejernas bil för en köpare. 
 
Tjejernas sista dag i Alaska var i onsdags så då hyrde vi tandemcykel och cyklade runt i staden. 
 
Det gäller att vara på sin vakt när man cyklar runt i Anchorage. Vi såg ingen svart björn. 
 
 
Nu är tjejerna avlämnade på flygplatsen och vi har fått fortsätta vår resa själva. Men först ska vi försöka bli av med tjejernas bil som de har lämnat efter sig. I morgon ska jag till banken och göra upp affären med en köpare. Killen som ska köpa bilen är tvungen att ta lån för att köpa en bil för $5000, han borde kanske lära sig att prioritera saker i livet. Förhoppningsvis blir jag av med bilen i morgon för just nu så står jag som köpare på två Subaru bilar! 
 
Kommentera inlägget här: