Explore Alaska with Gustav

Den här bloggen kommer att följa mig och mina galna äventyr under tiden som jag är på utlandsstudier i Alaska, Fairbanks.

Genväg blev en senväg och slutligen en skogsaverkning

Kategori: Allmänt

För några dagar sedan så skulle vi ta genväg i Kanada. Det slutade men en återvändsgränd på en skogsväg och vi fick köra 80 kilometer tillabaka. Senvägen resulterade i cirka 160 kilomters extra grusväg men vi såg mycket.
 
Skogsaverkning
 
Vägen blev mindre och mindre. 
 
En kanadensisk skogsmaskin
 
Jag blir inte klok på hur de skogsaverkar här borta. 
 
Det är stora träd i Kanada
 
 
Självklart använder de sig av volvomaskiner från Sverige
 
Jasper National Park
 
Vattnet var fantastiskt
 
Jag tog min första Brook Trout. ;)  Den blev middag! ;) 
 
 
Det gäller att ständigt vara redo med "Bearspray". Det är björn överallt och jag har nu tröttnat på dem. Jag har säkert sett över 50 björnar snart. Det blev inte mycket text den här gången, har inte riktigt tid just nu.
 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2014-06-20 | 08:10:49
    Bloggadress: http://photohugs.se

    Fina bilder om man bortser från skogsavverkningen
    Glad midsommar!

Kommentera inlägget här: